czwartek, 12 kwietnia 2012

Reading is cool!

Od jakiegoś już czasu widuję ten tag i niesamowicie mi się on spodobał. Pewnie dlatego, że bardzo lubię czytać. Mimo, że nie mam na to za dużo czasu to od kilku miesięcy staram się znaleźć choć godzinę dziennie. Dlatego chętnie podzielę się z wami moimi ulubionymi dziełami pisanymi.


O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Najbardziej lubię czytać wieczorem, tuż przed snem czyli ok 23-24 wieczorem. Idealnie mnie to wycisza i pozwala szybko zasnąć. Czasami jest to jednak niebezpieczne, bo jak książka wciągnie, jak się zagapię... to poranne wstawanie boli ;)

Gdzie czytasz?
W łóżku, pod kołderką i w piżamce ;) Nie cierpię za to czytania w komunikacji miejskiej.

W jakiej pozycji najchętniej czytasz?
Na leżąco, na plecach lub na boku. Zawsze podczas czytania zmieniam pozycję kilkakrotnie, bo coś mi cierpnie ;)

 Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
Najbardziej lubię książki Sci-fi oraz fantasy. Lubię jak w książkach coś się dzieje, są przygody i trochę magii. Nie lubię jednak typowych klasyków fantasy, Tolkien przyprawia mnie o chroniczne ziewanie. Poza tym nie wzgardzę też dobrym kryminałem.

 Jaką książkę ostatnio kupiłaś/dostałaś?
Ostatnio dostałam książkę w prezencie świątecznym i nie była to książka typowo rozrywkowa "Zakamarki Marki" Pawła Tkaczyka. Książka napisana jest w bardzo przystępny sposób  i niesamowicie szybko się ją czyta. Skupia się głównie na podstawach budowania marki więc jeśli już coś niecoś wiesz na ten temat to ta pozycja raczej nie wniesie nic nowego.

źródło: helion.pl

Co czytałaś ostatnio?
Ostatnio skończyłam czytać  "Grę o tron" Georga R. R. Martina. Musze się przyznać, że męczyłam się z nią około roku. Sama historia bardzo mi się podoba, jednak widziałam już serial i wiedziałam jak potoczą się losy bohaterów przez co nie miałam motywaci by czytać i dowiedzieć się co się z nimi stanie dalej. Udało mi się jednak dobrnąć do końca tego tomiszcza i zacząć część kolejną.

źródło: empik.com
Co czytasz obecnie?
No właśnie, kolejną część Sagi lodu i ognia czyli "Starcie królów" Georga R. R. Martina. Jestem mniej więcej w połowie i czytam z zapartym tchem. Mam swoich ulubionych bohaterów, jak i tych których dzieje mnie nudzą, ale ostatecznie bardzo podoba mi się ta książka.

źródło: empik.com
Używasz zakładek czy zaginasz ośle rogi?
Zdecydowanie używam zakładek. Przeważnie są to papierki które znajdę pod ręką, paragony, karteluszki z notatkami, a obecnie jest to koperta, w której dostałam od rodziców pieniądze na urodziny.

E-book czy audiobook?
Szczerze mówiąc nigdy nie korzystałam ani z jednego, ani z drugiego więc ciężko mi się wypowiadać.

Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Mam jedną taką z głębokiego dzieciństwa  "Martusia i Gufi" autorstwa belgijskiego pisarza Pierre Couronne. Ja miałam tylko tom 2, ale czytałam go bardzo często. Zawiera on kilka krótkich opowiadań o przygodach dziewczynki i jej dzielnego przyjaciela, pieska o imieniu Guffi okraszonych pięknymi i kolorowymi ilustracjami.



Gdy byłam już starsza zafascynowałam się serią książek o Harrym Potterze. Przeczytałam tylko 4 pierwsze części, później już jakoś nie było okazji przeczytać kolejnych, ale myślę że kiedyś jeszcze z chęcią to nadrobię.

źródło: empik.com

Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?   
Nie wiem. Na prawdę nie wiem. Jest dużo postaci, które lubię, ale nie potrafię wymienić ich z głowy.

Brakuje mi w tym tagu pytania o ulubionego pisarza więc pozwolę je sobie dodać:
Moim ulubionym pisarzem jest Andrzej Ziemiański, który napisał między innymi "Achaję", "Breslau for ever" czy "Toy Wars" oraz wiele opowiadań mi: "Autobahn nach Poznań" czy "Zapach szkła".
Uwielbiam jego styl i to że pisze tak różnorodne powieści, często apokaliptyczne lub z pogranicza fantasy. Kupujemy z mężem praktycznie wszystko co wyda w ramach wydawnictwa Fabryka Słów.

źródło: fabrykaslow.com.pl
źródło: fabrykaslow.com.pl
źródło: fabrykaslow.com.pl
źródło: fabrykaslow.com.pl

Jeśli wy też lubicie czytać to serdeczenie zapraszam was do wykonania tego tagu.

P.S. Niestety nie mogę pokazać zdjęć moich książek, bo ich kolekcja aktualnie wygląda tak:



Ja chciałabym otagować:

4 komentarze:

  1. Przypomniałaś mi o Martusi! Miałam te książki, całą serię i czytałam non stop, a w swoim tagu całkiem o nich zapomniałam! Aaaa uwielbiałam je i żałuję, że nie zostawiłam dla swoich przyszłych dzieci...(oddałam kuzynce:|)

    OdpowiedzUsuń
  2. ojakie fajowe! bardzo mnie się podoba ten tag!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba ten tag i chyba się samozwańczo otaguję :P

    OdpowiedzUsuń